lördag 6 april 2013

Jag har en ny läshörna och en ny fåtölj - och en trave böcker. Då mår man bra.
Annika Sjögrens bok Där ingen vind blåser är en psykologisk kriminalroman som utspelar sig i Härnösand,
Belinda Bauers bok Skuggsida är också en kriminalroman. Detta är den andra boken av denna författare som även fått bra recensioner för sin första bok Mörk jord. Jag läser böckerna i omvänd ordning för jag har redan läst den tredje boken Ni älskar dem inte.  Jag hoppas att det inte spelar någon roll, men eftersom det är samme polis så har det ju hänt saker i hans liv som man inte känner igen när man inte läser böckerna i ordning.
Lucy Dillons böcker läser jag i alla fall i rätt ordning. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar, Hundar hus och hjärtats längtan och nu Och så levde de lyckliga som handlar om Anna som tar över en liten övergiven bokhandel.
Nu fattas bara ett litet behändigt bord vid fåtöljen och en kopp te.

Inga kommentarer: