söndag 16 september 2012

Minnen

Jag tycker Minnenas Television är bra. Det tyder på att jag uppnått en viss ålder. Idag var det ett program från 1982 med artister som sjöng Fred Wintermelodier. Det var Lars Lönndahl, Sune Mangs, Carlie Tornehave, Britt Damberg, Sonja Stjärnqvist m.fl. Det var kul att se, både artisterna och publiken, frisyrer och kläder.
Läser jag dagens TV-program så får jag leta efter något sevärt förutom sport, frågesport och naturprogram. Vissa serier är bra, men långt i från alla. Riktiga skitprogram är det gott om. Jag tänker på Robinsson, Fångarna på Fortet, Ensam mamma söker, Bonde söker fru, Svenska Hollywoodfruar, Par i terapi, Ung och bortskämd, Danspalatset Playa del Sol, Pluras kök (trots att jag gillar vissa matprogram som engelska Masterchef och svenska Kockarnas kamp), Färjan osv. Som tur är så behöver jag ju inte se programmen! Det är synd att så många bra sportprogram sänds på kanaler som jag inte har, och jag har egentligen inte lust att köpa till extra kanaler. Radion är en räddning - och böcker.

Inga kommentarer: