onsdag 5 september 2012

Åter till vardagen

Två veckor har jag varit i Torremolinos och det har varit mycket bra!
Temperaturen har pendlat mellan 27 - 39 grader. En stor skogsbrand rasade några mil från Torremolinos och det blev en fruktansvärd katastrof. Det har blåst ganska mycket så skadorna blev mycket omfattande.
Jag har promenerat mellan 3 - 5 timmar varje dag - även på denna gata!
 
Medhavd litteratur läste jag fort ut, så jag blev glad när jag hittade denna affär med secondhandböcker. Det har varit skönt att sitta i skuggan på balkongen med en bok.
Resan till Gibraltar var en upplevelse! Att stå där i den brittiska kolonin och se Afrika på andra sidan.
Den berömda klippan på ett litet suddigt foto taget genom bussens vindruta.
Apor, apor! Överallt uppe på klippan satt de och väntade på litet godis från turisterna. Vi blev varnade för de är ju trots allt vilda djur, så de kan vara litet brutala och närgångna.
 Kanske man skulle ta sig en åktur?
Så var resan slut och även semestern för den delen.

Inga kommentarer: