onsdag 24 augusti 2011

Rolig nyhet

Mina vänner söder om Stockholm håller mig underrättad om vad som händer inom äldrevården där. Lotta som är gruppchef i Ösmo har bråda dagar nu, TV 4 spelar in ett program på hennes boende och visar alla aktiviteter de har på det trevliga hemmet. Dessutom byggs deras trädgård om, deras redan jättefina innergård och Plantagen skänker blommor och plantor. De hade så trevligt när jag var där så hur fint ska det inte bli nu? Roligt att TV gör ett program om vad de gamla gör på DAGEN och inte bara gottar sig i om de gamla vandrar litet på nätterna. Är inte Demensföreningen intresserad av vad de dementa gör på dagen, varför har den frågan aldrig kommit upp? Grattis Lotta, jag är så glad för din skull. Du var så engagerad när du var på studiebesök hos oss och jag är glad över att du kunnat förverkliga alla dina idéer, planer och aktiviteter utan att stöta på protester bland din trevliga personal, både tvåbenta och fyrbenta.
I vår kommun bygger man ett utsiktstorn - utan utsikt - och det är så det känns just nu även hos oss på jobbet. Vi stirrar mest bara i väggen utan framtidsvy och förändringar i sikte. Men vi kämpar på.

Inga kommentarer: