söndag 10 oktober 2010

Genom fönstret..

När jag tittar ut genom fönstret ser jag de svarta grenarna på den stora hängbjörken röra sig som böljande silkesfransar i den kraftiga vinden. I rönnen bredvid har sidensvansarna fest. Löven är borta och de röda klasarna gungar fram och tillbaka av fåglarnas tyngd. I skateboardrampen leker två fem-sexåringar med sina små sparkcyklar. De är ordentligt klädda i jackor och toppluvor. De riktiga skateåkarna i sina stora t-shirts och säckiga byxor är borta. Det är väl för kallt. I somras när det var varmt och jag ville ha fönstret öppet var de där. Deras monotona rullande var otroligt enerverande. Jag har nyss hört en intervju från bokmässan med Mark Levengood.Jag vet inte riktigt vad det är, men man blir glad att lyssna till honom. Mycket hade jag hört förr men andra saker var nya. Slutklämmen tog jag till mig. Man ska alltid se till att ha fullt upp så har man inte tråkigt. Jag måste se till att ha mer att göra med andra ord. Ska börja med att köpa en ny skrivbordsstol som gör att jag sitter skönare så jag kan skriva mer och en ny CD-spelare så jag kan lyssna på mina skivor. K har lånat mig en skiva av Edith Piaf som jag ser fram emot att lyssna på.

Inga kommentarer: