söndag 10 oktober 2010

Dagens Nyheter

Ingen ska ha längre än 300 m till en park, står det i dagens DN. Då talas det om stora parker och inte en liten plätt med några parkbänkar. Det ska vara en park där det finns mycket folk och vacker omgivning för promenader. Det ska finnas vackra träd och blommor. Skulle jag gå och sätta mig på en bänk i min bys två små parker så skulle folk undra varför jag satt där. Någon skulle kanske komma fram och undra om det var något fel på mig. Vill jag promenera ifred i parkliknande miljö är nog byns kyrkogård bäst. Men hur kul är det? Inget ont om kyrkogårdar, de är intressanta, men de ersätter inte en stor, vacker park.
Bläddrar jag vidare i tidningen kommer jag till nöjessidan. Jag skulle vilja se I hetaste laget på Oscars, Owe Thörnqvist uppträder på Rival och en klassisk julkonsert med Malena Ernman och Peter Mattei i Hedvid Eleonora kyrka. Adventskonserten här i byn är med samma artister som det varit de senaste 20 åren. De är säkert bra, men det vore kul med något nytt. Jag tror att jag måste upphöra med min helgprenumeration på DN, för jag blir bara deprimerad.

Inga kommentarer: