torsdag 19 augusti 2010

Otur och tur!

Gårdagens morgon började oturligt när jag och en rullstolsburen man fastnade i hissen på jobbet. Jag kände paniken komma när det small till och blev mörkt. Det hördes ett surrande ljud som efter en stund tystnade. Jag fick andnöd, men var ju tvungen att hålla mig lugn. Jag hade mobilen så jag ringde en arbetskamrat som fick ringa vaktmästaren, som hade semester(!) och blev väckt. Men har man arbetstelefonen bredvid sängen så får man skylla sig själv. Det gick inte att larma med hissens nödsignal. Jag ringde även kommunens växel som akutskickade 3 vaktmästare - som inte kunde lösa problemet. Det gick i sin tur ringa hissföretaget - och där inne var vi maktlöst väntande. Det är frustrerande att se en massa fötter genom en liten springa och inte ta sig ut. När rätt person äntligen kom hade det gått ca 20 minuter och vi blev handvevade upp igen. Det är obehagligt men jag måste åka hiss flera gånger per dag. Jag är i alla fall glad att det inte var någon ensam gammal person som blev instängd.
Idag var emellertid turen på min sida när jag var hos tandläkaren efter ett uppehåll på nästan 2 år. Var beredd på ett kostsamt besök - men jag hade inga hål! Det är som att vinna på lotteri. Firade med 2 orkidéer. Sen har jag lämnat in både stryktips och lotto och hoppas på fortsatt tur.

Inga kommentarer: