måndag 9 augusti 2010

NOLIA

Idag har vi varit på Nolia. Blev dirigerad till min P-plats av Piteås f.d. skidkung Niklas Jonsson. Perfekt mässväder då det var mulet och litet regn. På mässan träffar man alltid bekanta och sedan har vi fyndant några småsaker. Med tanke på den kommande vintern slog jag äntligen till och köpte broddar, som sen visade sig vara alldeles för stora för mina skor. Men som tur är så finns det andra med stora fötter.
Jag har aldrig fattat detta med hundar på mässor, hundar i bilar och i folksamlingar. Nu hade Nolia ordnat med hundparkering i samarbete med Bryggan. Det är ju ett bra initiativ
Inne på området såg vi ändå flera söta minihundar i kattstorlek och vissa bars i magväska.
Dagens meny bestod av kantarelltoast med västerbottensost. Sedan kaffe med vaniljmunk doppad i choklad. Texmextallrik till varmrätt (ljummen) och efterrätten blev glasstoast. Något så dåligt har jag aldrig smakat. En glasskula (god) inbakad i en illasmakande bulle som värmdes upp i ett speciellt järn. Huuva..!


Inga kommentarer: