lördag 13 december 2008

Snökaos

Vaknade i morse och såg attdet kommit ett par dm blötsnö. Skulle träffa Eva på stan, men det höll på att bli inställt. Jag fick inte bilen från parkeringen. Det bara slirade och den gick varken att köra framåt eller bakåt. Då kom räddarna. Två herrar som hade bilen bredvid. Den ene skottade och de försökte skjuta på. "Du har för dåliga däck på en så tung bil", sa den ene. Men de skulle till stan i ett viktigt ärende - till systemet - så jag fick följa med. "Vi måste ju skaffa litet Luciadricka", sa dom. Eva och jag var på Kvartersbageriet och jag lät mig bjudas på en glassbakelse! Samvetet värkte faktiskt litet i magen, men det är ju ändå Lucia idag. Vi pratade och pratade och var sedan till museet och tittade på en gammaldags julutställning. Sedan gjorde jag mina julklappsinköp när Eva åt lunch med sina shoppande väninnor. Åkte buss hem.

Inga kommentarer: