måndag 27 oktober 2008

Skrivarkurs

Ikväll har jag börjat en efterlängtad skrivarkurs på Framnäs folkhögskola i ABF:s regi. Vi var 7 förväntansfulla deltagare som satt med våra nyvässade pennor och block framför oss. Vår ledare hade en speciell inledning med bilder, på en filmduk, vilket inte tilltalade mig. Men efterhand kom han på underfundiga vägar in på kreativt skrivande och det blev mer intressant. När vi sen fick en "läxa" till nästa måndag så blev jag nöjd. Vi ska skriva en kort berättelse om när något rubbar våra invanda cirklar och rutiner. Någon sätter sig på stolen där jag alltid brukar sitta. Vad gör jag då? Vad tänker jag? Vågar jag säga till om det är en obekant person? Några av deltagarna hade visitkort som de delade ut, och på www.vistaprint.se kan man beställa gratis kort. Jag kollade upp detta när jag kom hem och motiven på gratiskorten är väl inte så roliga. Men vad ska jag med 250 visitkort till? Nej, är någon intresserad av min e-mailadress, bloggadress och telefonnummer så får de allt skriva ner det.

Inga kommentarer: