fredag 31 oktober 2008

Fula skor?

Jag behövde nya vinterskor och beslöt mig att gynna byns skohandlare. Prövade ett antal dyra skor när jag fick se ett par på reabordet. Jag provade skorna och de kändes varma och sköna. En rejäl skinnsko med ullfoder. Men ganska fula. De vita stickningarna stack i ögonen. Skohandlaren sa att alla som prövat skon sagt detsamma. Han hade satt ner dem till 50 % och försökt sälja dem på Patrondagen förra helgen, men nej. Ingen ville köpa dem. En bekant kom in och jag bad om hennes uppriktiga mening. Fula, var det svar jag fick. Då beslöt jag mig för att köpa skorna. Jag fick en tub svart skokräm för att färga de vita stickningarna om jag skulle vilja det. Men min vinter är svartvit - jag tror jag stickningarna får vara kvar. Alltid retar de någon.

Inga kommentarer: