måndag 15 mars 2021

Minnets album

Ett foto taget för 70 år sedan. Min pappa, jag och Tusse. Tusse var min bästis och han tillhörde en granne. Han gav mig både glädje - och mask - men han var underbart tålmodig då han fick gestalta geten Gullspira när jag som 8-9 åring lekte Barnen från Frostmofjället med mina kompisar. Jag har inget minne av, eller när Tusse lämnade oss. Jag hade då kanske fått andra intressen som gjorde att Tusse fick lugn och ro - i dubbel bemärkelse. Eftersom jag såg finalen på Melodifestivalen, så dök alla dessa barndomsminnen upp om ”min” Tusse.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin bild på morfar,dig och hunden. Roligt att se lite gamla bilder.
/Birgit.J

Unknown sa...

Åhh... Vilken fin trio! Ser ut som om att du och Tusse "har nåt på gång".

(Nu vaknar dessutom mina egna "Tusse-minnen" till liv. Den svart-vita kaninen som var mitt allt under period av barndommen och som tragiskt dog av misstänkt arsenikförgiftning... 😢 Men det är "en annan historia". 😉).

/Eva

Anonym sa...

Den där bilden är så fin! Du borde rama in den.
/H