fredag 18 september 2020

Det blev en bussresa i alla fall...

Häromdagen var jag i Sunderbyn. En kontroll av något som jag väntat på och som blev uppskjutet på grund av covid-19. Allt är i sin ordning och besöket blev mer en gratis utflykt. Ensam på bussen i 4,5 mil, gratis sjukresor, och gratis läkarbesök pga remiss. Sunderbyn ligger mitt i ödebygden, men i vackra parker och på promenadstigar, och vackert höstväder, fördrev jag väntetiden innan hemresan. 
Hade med mig en bok med passande titel. Men det blev inte mycket läst på grund av störande omkringljud. Nu har jag läst den - och vilken bra bok. Tankarna flög hit och dit....och slutet var förvånande oväntat och skickligt. Nyfiken? Kanske fattar du mer än det jag gjorde, men det var länge sedan jag läste en sådan bra thriller.

 

Inga kommentarer: