söndag 2 februari 2020

Bättre sent än aldrig

Amaryllis i februari.

Jag har en amaryllis som ståtar med tre vackra utslagna klockor, och en till på gång. Löken som blommar köpte jag den 2 november till Carin. Hon ville se den blomma till första advent, men så blev det ju inte. Jag tog hand om den, och idag tre månader efter inköpet blommar den andra knoppen.
Igår startade melodifestivalen, nästan som ett vårtecken. Jag ser sista halvtimman av programmet, snabbreprisen och resultatet. Igår blev jag positivt överraskad. Trevliga programledare och det nya inslaget Hall of Fame var ju kul, både filmade och liveartister från förr. Gillade till och med Robins bidrag som gick till final. Jag gillar artister som står stilla när de sjunger. Annars är det lätt att framförandet försvinner i dans, akrobatik, olika effekter och annat trams. Robins blå skuggor var tillräckligt, men han hade klarat sig utan dem också. Kanske tittar jag på hela programmet nästa vecka. Då sänds det från Göteborg med bl a artisterna Mendez, Anna Bergendahl och Torsten Flinck. Den sistnämnde väcker väl mer oro än förväntan.....OCH mycket riktigt! Flinck är nu diskad pga av någon förseelse, enligt vad som står i en kvällstidning,  och låten ska framföras av annan artist.
Såg också en 27 år gammal film på TV. Philadelphia, med min favorit Tom Hanks plus en hel rad av bra skådespelare. En mycket bra film med  allvarligt tema.

Inga kommentarer: