fredag 13 oktober 2017

Lövat värre

Efter dagar av regn och åter regn så passade jag på att ta en promenad när det var uppehåll en stund. Hösten hittills är mild och vacker med alla löv och dess olika färger.
Jag är ingen vän av Spotify, hörlurar osv.....vill hellre ha en cd att lyssna på. Här är det svårt att hitta en skiva. Nämner jag detta för H så dröjer det inte länge innan det kommer ett brev med en av mina favoriter. Har även Robbie Williams och Magnus Carlson i min samling. Jag bara tackar och tar emot och lyssnar medan jag stickar eller löser korsord eller bara kopplar av.
Läser också mycket och beställer böcker på biblioteket, för det är svårt hitta något på hyllorna. Läser boktips om böcker som verkar intressanta och så får jag naturligtvis tips från H. Denna bok av Elena Ferrante var mycket svart, sorglig, aningen vulgär...men mest sorglig. Sarah Blakes bok är också svart och sorglig då den utspelar sig under andra världskriget. En amerikansk krigskorrespondent befinner sig i London och skickar sina rapporter under blitzen med bombernas fasor, skyddsrummen, människomöten, flykt.... Samtidigt får man följa en postföreståndarinna som tar emot och skickar brev, en läkare som kände att han var tvungen resa till fronten, hans nyblivna fru som varje dag går till postfacket.... 

Inga kommentarer: