onsdag 3 augusti 2016

Lunch i parken

Det är aldrig fel med en hamburgertallrik. Extra gott är det att äta utomhus i den trevliga Badhusparken. Trocadero är nostalgi, påminner om barndomen, men då köptes Trocadero och Portello i små glasflaskor i en träback. Jag minns när jag rev av metallkapsylen och under den fanns en tunn skiva av kork, vilket gjorde att första klunken alltid hade korksmak. Men idag är allt annorlunda. Runt om i parken gick människor, unga och äldre i cirklar, stirrande i sina mobiltelefoner, och letade Pokémons. Många cyklade också eller åkte moped, men stirrande i telefonerna. För en som inte är insatt eller intresserad så ser det ganska roligt ut. En pizzeria har börjat baka Pokémonpizzor, det gäller att hänga med i trenderna. Men G och jag höll oss till hamburgare. Ska jag vara helt ärlig så gillar jag parisare bäst. En stor grillad korvskiva med bostongurka och senap, men det är inte på alla ställen man kan köpa det numera.

Inga kommentarer: