tisdag 21 juni 2016

Var är sommaren?

På promenader i Stockholm tycker jag om att titta på utsmyckningar på de gamla vackra husen. Vissa figurer/ansikten är inte så glada och man kan undra varför. Jag känner mej lika sur när sommarvärmen aldrig kommer. Idag är det sommarsolståndet och sedan vänder det och blir mörkare. Till helgen är det midsommar och ingen högsommar i sikte. JAG behöver inte lida så mycket för jag har en solig resa framför mej - i slutet av augusti. Till den återkommer jag när det blir dags, men jag kan säga så mycket som att den 1 september kan jag utbrista Arrivederci Roma. Men för alla som går och väntar på solen här hemma så går det trögt.
Igår hade vi en trevlig inomhusaktivitet i alla fall. Den återkommande kamratträffen/dambjudningen/pensionärsträffen ...eller vad man nu ska kalla våra trevliga träffar med god mat och något gott att dricka. Mycket prat och skratt och minnen men även prat om nutid och framtid. Om fyra månader träffas vi igen hos S.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för igår��
Ser redan fram emot nästa träff
Ha en fin sommar!
Kram Karin