onsdag 31 juli 2013

Fotomiss

Då jag hörde att de gamla på mitt fd. jobb var sugna på blåbärsbulle (konstigt namn - liknar mest en pizza med blåbär) så beslutade jag mig för att gå dit och baka idag. Bakade kardemummabullar, kanelbullar, kolakakor och blåbärsbullen. Jag blev missnöjd, för jag hade köpt blåbär och såg inte att det stod på kartongen att de var stora odlade blåbär. De såg ju nästan ut som små krusbär! Jag tyckte inte ens att de smakade blåbär, men de gamla tyckte det var gott och åt blåbärsbulle med vispad grädde. Det var en gammaldags blåbärsbullekaka gjord på vetedeg - och faktiskt när jag kommit över besvikelsen med bärens storlek, och att jag inte istället plockat bären själv, så var det ganska gott. Tyvärr kom jag inte ihåg att fotografera min kulinariska skapelse, så det får bli en interiörbild från frysen istället.

1 kommentar:

Systerdottern sa...

Vilken fin gest!! Det borde finnas fler som gör som du, kan tänka mig att det uppskattas otroligt mycket av de gamla...