måndag 7 november 2011

TV-serier

6 nya avsnitt av Från Lark Rise till Candleford har startat ikväll. Jag är helt besatt av denna serie. Tack att SVT Play finns för jag kan inte tänka mig att missa ett enda avsnitt. Förhållandena har förändrats. Robert Timmins arbetar i Oxford och familjen hemma i Lark Rise har det svårt. Sonen Edmund verkar ha problem. Amelia-Cordelia har fått en speciell post-väst och följer husse på rundorna. Dorcas Lane är lika vänlig och hjälpsam som alltid. I smedjan har det skett förändringar och lille Sidney får kavla upp ärmarna. Ni som följer serien vet precis vad jag pratar om. Även Downton Abbey har börjat om och den är också mycket bra. I helgen hade jag även turen att se ett avsnitt av Morden i Midsomer som jag inte tidigare sett, trots alla repriser. I detta avsnitt medverkade en av mina engelska favoritskådespelare, Jesse Birdsall.

Inga kommentarer: