onsdag 22 juni 2011

TV-kväll

Ibland ser jag inte på TV och ibland sitter jag klistrad. Jag gillar En plats i solen - borta eller hemma bäst? på TV 8, så det såg jag. Sedan Vad hände sen från Uppdrag Granskning där vår arbetsplats ventilerades igen. Ingen verkar nöjd och inget verkar bättre. Den kvinnliga reportern ställde frågan "är ni inte gnällspikar" när de två uskorna sa att det var inte bättre trots högre bemanning på natten. Nu är det även för låg bemanning på dagen! Dementa vill vandra. Det märktes tydligt på tanten vars anhörig var på besök. Hon var inte lugnare fast hon hade sällskap, hon sa "nu vill jag upp och gå". Sedan kom Leila bakar i Frankrike. Ett bra brogram! Leila verkar så husmoderlig och förnöjd bland sina bunkar och alla ingredienser prydligt uppradade. Nu bakar hon franska specialiteter samtidigt som hon besöker marknader, loppisar mm. Jag slutade kvällen med Undercover boss. Många svenska chefer borde också ut och arbeta på våra arbetsplatser för att se verkligheten, och de behöver inte komma förklädda eller under falskt namn.

Inga kommentarer: