söndag 20 juni 2010

Konserten

Man måste vara i rätt sinnesstämning för att uppleva en konsert. När festkonserten, Riksdagens gåva till det blivande brudparet, sändes i fredags så hade jag den som bakgrundsmusik när jag arbetade med mina bilder på datorn. Var inte särskild imponerad. Idag har jag sett reprisen! Konserten var helt fantastisk och konserthusets chef var skicklig och underhållande som musikalisk vägledare. Jag har nu både sett och lyssnat till flera framträdanden som gick mig helt förbi i fredags. Det kinesiska balettparet med sitt nummer ur Svansjön var otroligt! När jag lyssnade till texten på sången som barnkören sjöng, så var den också bra, trots att jag inte är någon vän av barnkörer. Men det finns ju alltid några minus. I denna föreställning var det Sarahs klänningar. Var hade hon införskaffat dem? Och Lizas parasoll! Varför? Annars var det jättebra!

Inga kommentarer: