tisdag 9 september 2008

En bra dag

Efter fyra arbetsdagar, fredag-måndag, kändes det skönt med en ledig dag. Jag tänker mycket på resan till Torremolinos, helst eftersom vi haft frost på marken flera tidiga morgnar, och i Torremolinos och Malaga är det + 31. Efter diverse strul på internet ringde jag i går kväll till Granada och beställde biljetter till Alhambra. Det är verkligen tur att det fortfarande går att få prata med en människa och inte bara med en dator som inte vill samarbeta. Sedan kände jag att det vore roligt att stanna över natten i Granada, så i morse hittade jag ett hostal på en gata jag känner till. Efter en snabb kontroll med Helena slog jag till. Beställningen skulle ske via internet och denna gången fungerade det och bokningsbekräftelsen kom med en gång. Skönt att också hinna med La capilla real, katedralen, litet shopping samt god mat förstås. Halva nöjet av en resa är planeringen och jag gillar att kolla runt på nätet och samla på bra tips.
Sedan bar det iväg till byns enda klädaffär och idag hittade jag 2 par jeans, blå och bruna och ett par fodrade vindbyxor till promenaderna. Nu finns det inga skäl till att inte gå ut med stavarna igen.

Inga kommentarer: