fredag 31 augusti 2007

Spanska 18 %

Behövde bara arbeta heltid i 2 veckor för sedan ringde de från två skolor. 30 % på gymnasiet, steg 3 eller en 8:a med 17 elever i Porsnäs. Det blev naturligtvis 8:an. Kul att arbeta med en annan lärare också, Sofia. Första veckan har gått bra, eleverna är skojfriska. Dom skojade till det med mitt namn och frågade om jag hette Gunvald. Dagen efter när jag kom till skolan skrek dom i kör i korridoren, "hej Gugge". Sen ändrade dom klockan, men det har jag erfarenhet av förut. Lektionen sker efter MIN klocka. Idag hade vi skriftligt läxförhör av första kapitlet och det gick bra. Nu läser vi om Astrid Lindgren och sagorna om Pippe, Emil, Madicken och Ronja. Jag gillar boken vi har, Amigos heter den, men snålt att eleverna inte får skriva i övningsboken utan måste ha ett skrivhäfte bredvid.

Inga kommentarer: